ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Право на достъп до обществената информация има всеки гражданин, чужденец или юридическо лице.
Дефиниции:
• Обществена информация е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по ЗДОИ субекти.
• Информация от обществения сектор е всяка информация, обективирана върху материален носител, включително съхранена като документ, звукозапис или видеозапис, и събрана или създадена от организация от обществения сектор.
• Повторното използване на информация от обществения сектор включва използването на информация за търговски или нетърговски цели, различни от първоначалната цел, за която е била създадена
Искането за достъп до обществена информация, както и за повторното използване на информация от обществения сектор, може да стане:
• устно – по телефона;
• писмено - по електронен път.
За целта се използва формуляр по образец. При устно запитване, отговорното лице отразява запитването във формуляра.
Достъпът до обществена информация е безплатен. Заявителят дължи заплащането на материалните разходи по предоставянето на информацията, съгласно нормативи, определени от Министъра на финансите.
Информация:
Сатиричен театър „Алеко Константинов“, гр. София, ул. "Стефан Караджа" 26;
Работно време:
Имейл: office@satirata.bg
Телефон за връзка с отговорното лице: 02 / 930 41 44, Ина Папазова
Вътрешни правила - линк
Формуляри по образец - линк
Наредбата относно разходите по предоставяне на обществена информация - линк
ИНФОРМАЦИЯ ЗА РЕДА И УСЛОВИЯТА ЗА ВЪТРЕШНО ПОДАВАНЕ НА СИГНАЛИ ЗА НАРУШЕНИЯ В САТИРИЧЕН ТЕАТЪР "АЛЕКО КОНСТАНТИНОВ"
Подаването на сигнал съгласно Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН) е с цел осигуряване на защита на лицата, които подават сигнали или публично оповестяват информация за нарушения, станала им известна при или по повод изпълнение на трудовите или служебните им задължения.
Отговорното лице, което отговаря пряко за дейността по приемането, регистрирането и разглеждането на подадени сигнали за нарушения е г-жа Маргарита Нейчева.
Сигнал за нарушение се подава до отговорното лице:
• устно:
o на телефон - 02/930 41 41 или по други системи за гласови съобщения;
o чрез предварително уговорена лична среща, по искане на сигнализиращото лице.
• писмено:
o лично – на отговорното лице;
o по електронна поща – signali@satirata.bg, която е достъпна само на отговорното лице;
o по поща или чрез куриерска услуга – с изричното условие да бъде посочено, че е сигнал по ЗЗЛПСПОИН.
Към сигнала може да се приложат всякакъв вид източници на информация, които да послужат като доказателства.
За целта се попълва формуляр по образец, като:
• Устният сигнал се документира чрез попълване на утвърдения формуляр от отговорното лице, което предлага на сигнализиращото лице да го провери, коригира и да се съгласи с текста от разговора в писмен вид, като го подпише.
• Писменият сигнал се подписва от лицето, което го подава. Ако се подава по електронен път, то той трябва да бъде подписан с квалифициран електронен подпис.
Внимание!
По анонимни сигнали или сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, не се образува производство.
Не се разглеждат сигнали, които не попадат в обхвата на ЗЗЛПСПОИН и съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни.
Регистрирани сигнали, съдържащи очевидно неверни или заблуждаващи твърдения за факти, се връщат с указание към сигнализиращото лице за коригиране на твърденията и за отговорността, която носи за набедяване по чл. 286 от Наказателния кодекс.
Образец на формуляра - линк
Вътрешни правила - линк
Към сайта на КЗЛД относно Защитата на подаващите сигнали по ЗЗЛПСПОИН - линк